بهترین ها در روز

Welcome To Www.Best2Day.Ir ... B2D ... The Best Website

بهترین ها در روز

Welcome To Www.Best2Day.Ir ... B2D ... The Best Website

آموزش Autocad 2009 سه بعدی


با دانلود مستقیم از سایت استفاده از چند بخش اول نرم افزار آموزش AutoCAD 2009 - سه بعدی رایگان میباشد



اتوکد
معروفترین برنامه طراحی و ساخت پلانها و مدلهای دو بعدی و سه بعدی برا
رشته های مهندسی در کامپیوتر است. رشته های عمران، مکانیک، معماری، برق و
الکترونیک در سطح وسیعی از این نرم افزار استفاده میکنند. نرم افزار
آموزشی AutoCAD 2009 در دو دوره تهیه شده که در اینجا محتویات دوره دوم
(شامل مباحث سه بعدی و پیشرفته) را مشاهده میکنید:

فصل هفتم: کار با صفتها Attributes ( رایگان )


صفت (Attribute) چیست؟

آشنایی با فرمان At یا Define Attribute

ایجاد صفتهای متعدد با ویژگیهای مشابه (Array)

آشنایی با فرمان Ed یا Text edit

درج یک سمبل در طرح

آشنایی با پنجره View

ویرایش صفتها

فرمان AttEdit

ایجاد تغییرات کلی در چندین صفت

ویرایش تمام صفتهای موجود در طرح

فرمانهای Attdisp و Attredef

فصل هشتم : کار با اطلاعات موجود در صفتها و پایگاههای داده


فایل الگو چیست؟

ایجاد یک فایل الگو

انواع قالب بندیهای استخراج اطلاعات صفتها

آشنایی با فرمان Ddattext

کار با داده های اتوکد در سایر برنامه ها

آشنایی با برنامه dbConnect manager

ایجاد یک فایل Data Link

ایجاد یک DSN جدید

آشنایی با فرمان dbc

کار با پنجره dbConnect

ایجاد الگوی اتصال Link Template

ایجاد اتصال بین یک شیی و یک رکورد از پایگاه داده

پیدا کردن رکورد مربوط به یک شیی

پیدا کردن شیی مربوط به یک رکورد

اضافه کردن برچسب به طرح بوسیله اتصالها

آشنایی با برنامه Link Manager

فصل نهم : روشهای پیشرفته برای ویرایش طرحها


لزوم تهیه پیش طرح

تعیین مرجع فاصله با استفاده از اشیاء موجود در طرح

روش استفاده از ویژگی Temporary Tracking Point

کار با ویژگی Fance Selection

آشنایی با فرمانهای Trim، Extend

فایلهای مرجع خارجی (Xref)

آشنایی با نوار ابزار Reference

کار با کلیدهای Layout

آشنایی با دریچه های دید شناور (Floating ViewPort)

کار با پنجره PageSetup

آشنایی با پنجره ViewPorts


فصل دهم : ترسیم منحنی وپر کردن با رنگ صلب


منحنی های چند خطی و SPLine

کار با ابزار Polyline

کار با ابزارهای Offset ، Explode

آشنایی با فرمان Pedit

تبدیل اشیا اتوکد به چند خطی

تبدیل چند خطی به منحنی SPLine

کار با فرمان SPLine

کار با گزینه های مختلف فرمان Edit Vertex

آشنایی با دستورات Measure، Divide

پر کردن یک ناحیه با یک رنگ صلب

آشنایی با فرمان Donut

فصل یازدهم : دسترسی به داده ها و تبادل آنها بین طرحهای مختلف


آشنایی با فرمانهای Area، Blipmode

کار با فرمان Boundray

آشنایی با پیکربندی dxf.

روشهای صادر کردن (Export) فایلها در اتوکد

کار با ویزارد Add-A-Plotter

آشنایی با پیکربندی WMF یا Windows Meta File

آشنایی با EPS یا Encapsulated Post Script

وارد کردن داده ها از سایر منابع به اتوکد

انتقال تصاویر ایجاد شده در اتوکد به سایر برنامه ها

فصل دوازدهم : مدلسازی و تجسم سه بعدی


تبدیل نقشه های دو بعدی به سه بعدی

تغییر ضخامت اشیا با استفاده از مشخصه Thickness

کار با مشخصه Elevation یا فاصله از سطح

کار با پنجره Named View

زاویه های دید سه بعدی

تعیین ارتفاع نقطه دید نسبت به سطح

آشنایی با دستور Hide

کار با نوار ابزار Shade

انتخاب نقطه ها به روش فیلتر کردن (filltering)

کار با ابزار Surface

ذخیره نمای موجود بر روی صفحه نمایش به عنوان یک اسلاید

آشنایی با فرمانهای VSlide، MSlide

اجرای یک فایل Script

فصل سیزدهم : کار با ویژگیهای پیشرفته مدلسازی سه بعدی


کار با سیستم مختصات کاربر (UCS)

کار با نوار ابزار UCS

فرمانهای Move،Rotate

دریچه های دید شناور (Flooting)

ترسیم اشکال پیچیده با استفاده از دستورات سه بعدی

آشنایی با فرمانهای Arc،3DPolyLine

کار با ابزارهای Ruled Surface،Edge Surface

کار با ابزارهای Revoled Surface،Tabulated

ویرایش سطوح مبتنی بر شبکه توری

کار با نوار ابزار 3DOrbit

کنترل زاویه دید با استفاده از ArcBallها

راهنمایی های بصری یا Visual Aids

فصل چهاردهم : رندر کردن مدلهای سه بعدی


ایجاد طرح اولیه برای رندر کردن

اضافه کردن نور خورشید

روشهای ایجاد سایه در طرح

اضافه کردن مواد به طرح

اضافه کردن پس زمینه به طرح (Back Ground)

تعریف یک منبع نور نقطه ای (Point Light)

تعریف یک منبع نور لکه ای (Spot Light)

تنظیم پارامترهای صحنه Scenes

استفاده از روش Ray-Tracking برای رندر کردن

استفاده از گزینه Photo real برای رندر کردن

اضافه کردن تصاویر نقشه بیتی، منظره و تصویر افراد به طرح

رندر کردن طرحهای اتوکد در یک طرح

رندر کردن در حداقل زمان

فصل پانزدهم : مهارت در مدل سازی سه بعدی تو پر


روشهای ترکیب کردن اشکال

کار با ابزارهای Extrude،Box

آشنایی با فرمان u***n

آشنایی با فرمان Subtract،Cylinder

تعیین زاویه انحراف انتهای برجستگی ها

کار با فرمانهای Rotate 3D،Revolve

کار با ابزار Slice

کار با فرمان Fillet

آشنایی با ابزار Chamfer

کار با ابزارهای Delete Face،Offset Face،Move Face

کار با ابزارهای Extrud Face،Taper Face،Rotate Face

کار با ابزار Shell

کلیات آموزش مباحث سه بعدی:


-ویرایش و کار با صفتها (Attributes)

- کار با بانکهای اطلاعاتی در AutoCAD

- کار با ابزار Query

- کار با فایلهای Xref

- استفاده از دریچه های دید (View Port)

- أشنایی با انواع فرمتهای خارجی

- روش ارتباط با Excel

- انتقال (Export)

- تبدیل یک نقشه دو بعدی به سه بعدی

- آشنایی با زاویه های دید سه بعدی

- کاربا ابزارهای ترسیم سه بعدی

- ترسیم اشکال پیچیده

- ویرایش سطوح مبتنی بر شبکه توری

- آشنایی و کار با ابزار Camera

- رندرکردن مدلهای سه بعدی

- کار با منابع نور وسایه

- افزودن منظره به تصاویر سه بعدی

- روش مدلسازی توپر

- به همراه مثالهای متنوع

- و مطالب آموزشی دیگری در آموزش اتوکد 2009


توجه: یکی از نکات جالب اضافه شده در این نسخه، آن است که چگونه نحوه نمایش
محیط اتوکد را به حالت کلاسیک (قدیمی) آن در بیاوریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد